Het is zover...... - Reisverslag uit Bombay, India van Milou Verbraak - WaarBenJij.nu Het is zover...... - Reisverslag uit Bombay, India van Milou Verbraak - WaarBenJij.nu

Het is zover......

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

09 April 2007 | India, Bombay

De laatste uren India zijn aangebroken! Heel raar, heeel fijn om naar huis te gaan, maar ook heeel raar dat dit avontuur dan ECHT afgelopen is… Heel lang naar deze reis toegeleefd, zoveel leuke dingen meegemaakt en zoveel nieuwe ervaringen opgedaan en morgen is het allemaal afgelopen…

Ik zal nog even kort de laatste reisverhalen vertellen!!

Na Mysore zijn we naar Hampi gegaan, een lange en vermoeiende busreis. We hadden bedden, maar een chauffeur die voor geen meter kon rijden en een heel slecht wegdek hahaha. Maar het was de moeite waard! Hampi was echt heeel mooi! Veel ruines en tempels. Een rijk dorpje! We hebben er nog leuk kunnen shoppen en relaxen de eerste dag. De tweede dag hebben we ’s ochtends met de fiets en een gids de omgeving verkend en ’s middags te voet, vele tempels gezien en weer vele nieuwe verhalen gehoord over alle goden van het hindoeïsme, en dat zijn er heeel wat!!! Er waren tempels voor alle goden, een ondergrondse en een van de grootste tempels van Zuid India staat in Hampi. De gids kon leuk vertellen, op die manier krijg je toch mee dan dat je zelf gaat rondlopen of fietsen. Wel kwam aan het eind van de dag de ware aard naar boven haha. De gids bleek toch echt typische Indiase denkbeelden te hebben… En dan blijkt weer dat de Westerse cultuur echt zoo anders is dan de Indiase cultuur. Hij wilde een vrouw die alles in het huishouden deed en hij zou die slaan als dat nodig was. Hij wilde iemand van buiten de familie trouwen, want dan kreeg hij veel geld, ze moest goed geschoold zijn. Als hij met iemand binnen de familie zou trouwen, zou het gaan om een van zijn nichtjes, 16 of 18 jaar (hij was zelf 27). Die zou hij dan niet slaan, want dat was familie, ook zou hij hiervoor geen geld krijgen… Sommige opmerkingen waren echt ongelooflijk!!! De man was beter dan de vrouw… en daar zit je dan met drie meiden.. Aan het eind van de dag een berg beklommen die een mooi uitzicht gaf over het dorpje, met een mooie zonsondergang !

Na Hampi zijn we gaan relaxen in GOA. Eigenlijk was het echte Indiase er toen af.. In GOA sliepen we in een heel leuk bamboehutje, vrijwel op het strand!! Ideaal!!! Heerlijk van het strand genoten en lekker kunnen shoppen, een jambe gekocht en daarmee lekker ritmes geoefend (lawaai gemaakt :D).
Na 4 dagen lekker relaxen, rust, strand en Westers eten, gingen we naar Mumbai!!

Coen en Cokky, onze oude buren uit NL wonen hier. We werden door een chauffeur opgehaald van de busstand en hier begon weer een soort van Westers leventje..! Ons eerste broodje kaas hebben we op, wat smaakte dat goed!!! We hebben nog wat hoogtepunten van Mumbai gezien en verder lekker aan het zwembad gelegen van een luxe hotel en geshopt in échte winkels haha!
De laatste week hebben we dus wat minder van het echte Indiase leven gezien, maar toch hoort dat ook echt bij India. Geen churidar en sari meer! Een mooie overgang naar het westerse leventje in Nederland!

Morgen zitten we alweer in het vliegtuig!
Heel raar! Vele momenten tijdens de reis wilde ik dat het zover was en nu is het zover en voelt het ook erg raar…..! Maar ik denk dat dat gevoel snel zal veranderen als ik mijn ouders, Majel, Paul en vriendinnen weer zie in Nederland :D En weer mijn eigen spullen heb, meer priviacy en luxe hahaha

Iedereen, heel erg bedankt voor alle leuke reacties!! Dat was steeds weer erg leuk om te lezen :D
Tot heeel snel!!

Liefs en kussen uit Mumbai!

• 09 April 2007 - 14:42

Rudolph:

Die foto op het strand en van het huisje zijn echt mooi. Lijkt mij heerlijk om zo op het strand te kunnen zitten!!

Een hele fijne en goede reis!!

Liefs Rudolph

Kussen

• 09 April 2007 - 15:50

Flo:

Lieve mi,

Geniet van je laatste nachtje daar!
    Goede reis morgen! Ben blij dat we elkaar binnenkort weer kunnen zien!

Liefs xx flo

• 09 April 2007 - 18:17

Gerda:

Wat ziet Hampi er mooi uit, wat ben ik blij dat ik een wasmachine heb, wat een ontzettend leuk hutje in Goa, wat leuk om cokky, coen, theo en lia op jullie foto's te zien en wat kijk ik er naar uit om je morgen weer op te halen op schiphol!!!!

Ik ben zóóó benieuwd naar alle verhalen die we nog niet (of niet helemaal) gehoord hebben... het is een land waarover je niet uitverteld raakt... De eerste dagen in Nederland zul je wel oorverdovend stil vinden! Goede reis... veel liefs en bedank cokky en coen ook namens ons voor hun gastvrijheid, geweldig!
    XXXX mam

• 09 April 2007 - 18:48

Carina:

Welkom thuis!

• 09 April 2007 - 18:51

Paul Verbraak:

Lieve Milou
    Zo breng ik je weg, zo haal ik je weer op. Wat een belevenissen ...
    Ik kan niet wachten op je verhalen. Groetjes, en tot morgen..
    liefs papa

• 09 April 2007 - 19:22

Anja:

Milou, een hele goeie reis terug naar dat ook wel bijzondere Nederland.
    We hopen dat je nog tijd vindt om even langs de egel te komen om een klein verslag te brengen.

Loe en Anja

• 09 April 2007 - 21:51

Majelle:

Hoii lieve Mi!!
    waaaaahh, al bijna thuis, en dan kan ik niet eens mee om je op te halen!! Toch wel heel leuk dat je weer thuis komt.. ik mis je nu wel erg..
    Tot snel, dikke kus en veel liefs

• 10 April 2007 - 07:19

Iris:

Hoi Milou,
    een mooi laatste verhaal!
    Hopelijk heb je een goede reis gehad en...
    WELKOM THUIS!!!!!!!!
    X Iris

• 10 April 2007 - 14:25

Kinley En Frank:

Het is nu inderdaad afgelopen.... geloof wel dat het vreemd is. Kan niet wachten to we elkaar weer allemaal zien! Hoop dat jullie een goede vlucht hebben gehad! Liefs xx