Het afscheid komt dichtbij...... - Reisverslag uit Cuddalore, India van Milou Verbraak - WaarBenJij.nu Het afscheid komt dichtbij...... - Reisverslag uit Cuddalore, India van Milou Verbraak - WaarBenJij.nu

Het afscheid komt dichtbij......

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

15 Maart 2007 | India, Cuddalore

Vandaag onverwacht een dagje vrij.. Dus bussen rijden niet haha, er is een staking!!

Morgen is onze laatste dag alweer op de stageschool... Achteraf is de tijd echt heeel snel gegaan.Zondag is de laatste dag homestay. Zondagavond vertrekken we richting het zuiden, naar Kanyakumari. Ik ben erg benieuwd!!

De afgelopen week op school was heel vertrouwd, maar het was toch ook weer even wennen. We heben twee weken bij Bless gewerkt, dus moesten wel weer even inkomen, in het schoolleventje. Met de kinderen was het heel erg leuk. Die zalik nog best gaan missen...!!

Toch ook de laatste week weer wat lastige situaties gehad. De examens werden terug gegeven en daarbij was het blijkbar ook nodig de kinderen te slaan.. Zelf als ze een hoge score hadden!!! 1 fout van al genoeg zijn..
Ook tijdens mijn wiskund les was het weer raak. Ik had 2 kinderen gewaarschuwd omdat ze aan het kletsen waren. Daarna waren ze stil, ik had het 'opgelost' op mijn manier.. Dat vond de vakleerkracht blijkbaar niet genoeg. Ze haalde 2 kinderen uit de bankjes en de hele rij kreeg een mep op de rug. de 2 kinderen die ze uit de rj haalden, kregen extra slagen, echt hard en moesten op de knieen op de grond verder werken. Naast dat ik het echt al verschrikkelijk vind dat zoiets tijdens mijn les gebeurd, had ze ook nog eens een verkeerd kind!!! Ik wilde zeggen dat het ene kind niets had gedaan, maar wilde de lerares niet afvallen, daarnaast vond ik het ook stom om te zeggen dat ze het ene kind dus wel moest aanpakken en het andere niet.. Door de twijfels, was ik al te laat met een reactie.. Ik stond verstijfd en achteraf schaamde ik me kapot!!!! Ben, toen die lerares weg was, naar die jongen gegaan en heb mijn excuses aangeboden, Hij moest namelijk ook huilen... warschijnlijk omdat hij ECHT niet aan het kletsen was... Ik hoop dat hij mij begreep, hij kon in elk geval weer lachen en ik heb hem weer op zijn eigen plaats gezet.. Dat was het enige wat ik nog kon verzinnen om het een beetje recht te zetten..
Had ik dan maar een klas in Nederland met allerlei kinderen die klikken, zich met elkaar bemoeien en andere kinderen de schuld geven ;)

Gister ben ik bij 5 meiden van STD 7 op bezoek geweest. Aan het eind van de middag kregen ze even 'vrij' om hun huis te laten zien aan mij. Ze vonden het een hele eer dat ik kwam kijken... Het was heel gezellig met de meiden. Buiten school merk je echt wel dat de kinderen veel vrijer zijn, ze vertellen meer, hebben lol, durven meer :D Heel leuk om te zien!!! In elk huis moest ik gaan zitten en werd overladen met snacks, koekjes, thee en melk.. In elk huis moest ik weliets eten en drinken, uit beleefdheid. Ik ging dus echt met een volle maag naar huis haha.

De bouw van de toiletten is begonnen in de week dat wij bij Bless aan het werk waren! Er is een nieuw deel gebouwd, een wc gedeelte voor jongens. Nu zijn ze bezig met het afronden van de delen van het toilettenblok wat er al stond. Ik ben heel blij dat de bouw begonnen is!!! :D :D Op de fotos is te zien hoe ver de bouw nu is.

Ondertussen slaap ik nu al meer dan een week bj Bhanu, zij werkt bij Bless. Het is een erg gezellig gezin. Ik vraag me af of het wel echt een typisch Indiaas gezin is ;) Ze heeft 2 kinderen, een jongen van 3 (Herald) en een meisje van 8 (Abi). De eerste dagen zorgden zij er echt voor dat ik me wel thuis voelde. Ze kwamen meteen mijn kamer binnen, wilden spelen, vertelden van alles en deden alsof ze me al heel lang kenden. Af en toe vraag ik me af waar ze de energie vandaan halen, ze zijn nooit moe haha en ik heb toch af en toe wel behoefte aan wat rust :D Verder is Bhanu getrouwd met Satish. Het gezin woont samen met de ouders van satish in het huis van de ouders. Beneden is een huiskamer, een slaapkamer en 2 kamers die als keuken gebruikt worden. De toilet en de douche zijn buiten en boven slaap ik. Het is een stoffig kamertje, waar veel rotzooi van de familie ligt en kleren van oma. Er staat een bed, maar er ligt geen matras op. Tot mijn grote verbazing heb ik elk nacht heeerlijk kunnen slapen :D
Elke dag om 22.00 valt de stroom even uit.. Er wordt dan gewisseld van stroom ofzo (??) haha, iedereen wacht geduldig tot de stroom het weer doet. Ik ben blij dat ze de eerste dag daarvoor even naar mijn kamer kwam haha.
Zondag naar de kerk gegaan, in sari. Je zou denken dat iedereen op tijd zou zijn voor de mis.. Ik stond dus vroeg op, zodat ik niet degene zou zijn op wie ze moesten wachten.. Ik moest op iedereen wachten haha. Rond 9 u ging ik met de kinderen, daarna kwam de opa en pas veel later Bhanu zelf.. Zo gaat dat elke zondag hier ;)
Ondertussen slaapt Annejet nu ook bij Bhanu. Zij had er voor dat ik kwam ook al 2 weken geslapen. Nu zijn we er samen, wat erg gezellig is!!
Ik merk echt dat ik nu vel meer mee krijg van het Indiase leventje. Homestay bevalt me echt heel goed!! Ondanks de leuke tijd die ik ervoor heb gehad, had ik achteraf wel langer homestay willen zitten... Haha

Zondagavond begint onze 'rondreis'!! Ik kijk er al heel lang naar uit.. Maar nu voelt het toch wel heeel raar!! Kinderen op school vinden het jammer dat we weg gaan, ik vind het zelf ook echt wel jammer. Het lesgeven is af en toe erg moeilijk en het systeem bevalt me eigenlijk helemaal niet, maar toch heb ik echt een super leuke tijd op de school! Met de kinderen is het heel leuk!! Het zal morgen dus toch een zware dag worden.....

De reis begint in het meest zuidelijke puntje van India, Kanyakumari. Waar 3 oceanen samenkomen. Daardoor is de zonsopgang en zonsondergang erg mooi, er is alleen maar water te zien...! Daarna gaan we naar Kerala vor de backwaters. Verder willen we nog naar Kochi, Mysore, Hampi, Goa en uiteindelijk Mumbai. 10 april vertrekken we weer richting Nederland... De tijd zal nu echt heeeel snel gaan.. Maar ik ga eerst nog even lekker genieten van de dagen in Cuddalore, waar Bhanu woont, van de kinderen op school en daarna van het reizen...

Dat was het weer voor deze week!

Liefs xxxxxxxxxxxxxxxx MI

  • 15 Maart 2007 - 06:39

    Ellen:

    Hey meis! Wat een ontzettend leuk verhaal weer, ben blij dat het goed met je gaat. Vandaag ontvang je eindelijk echt een mail van me!
    Dikke kussen

  • 15 Maart 2007 - 06:42

    Paul:

    Haha, ik zie een sari die ik niet ken?? ;)
    Super Mi, ik hoop dat ik je ook nog kan bellen tijdens het reizen!!!!
    Geniet ervan, voor je het weet ben je weer terug.. (Wat ik ook niet erg zou vinden ... :)

  • 15 Maart 2007 - 06:58

    Gerda:

    Gek hoor, als ik de foto's nu zie: het komt allemaal zo bekend voor! En leuk om de foto's van de homestay te zien... als je thuiskomst wil je niet meer op een matras haha...

  • 15 Maart 2007 - 08:06

    Iris:

    Wat een verhaal, toch blijf ik het vreemd vinden van die manier van straffen..komt natuurlijk gewoon omdat wij het niet gewend zijn :P

    Een hele fijne 'rondreis' en veel plezier allemaal!!
    X Iris

  • 15 Maart 2007 - 10:27

    Opa En Oma Wijers.:

    Lieve Milou.We voelen goed aan dat jij met je zachte karakter wel kunt huilen bij die onverdiende straffen. Het zal nog een moeilijk afscheid worden van de kinderen! Fijn dat je er met Renee en Annejet over kunt praten Alle liefs !!!!

  • 15 Maart 2007 - 16:12

    Vera:

    Hey Milou,
    Klinkt allemaal wel goed, behalve de straf dan! Lijkt me echt moeilijk om daar mee om te gaan.
    Veel plezier op jullie rondreis!

  • 15 Maart 2007 - 19:12

    Jannie:

    Hoi Milou,

    Hartstikke leuk steeds om jouw verslagen te lezen, leren wij zo ook een beetje van het leven in India!! Ja, dat slaan blijft moeilijk, maar je hebt het goed opgelost met dat jongetje.
    Geniet van jullie trektocht straks.
    Liefs Jannie

  • 15 Maart 2007 - 19:18

    Ingrid Van Wanrooij:

    Hoi, Milou,
    Kanyakumari is ècht prachtig.( ik was er een maand geleden)Je zult er geen spijt van krijgen.
    Vorig jaar was ik ook in Kerala,een geweldig mooi stuk India.
    Ik hoop dat je er net zo van zult genieten als ik dat deed.
    En je komt er vast en zeker "rijk "van terug.
    Maak er verder een goede tijd van !
    Veel groetjes,
    Ingrid van Wanrooij

  • 16 Maart 2007 - 13:10

    Willem:

    Hey Milou,

    Heb ineens al je verhalen achter elkaar gelezen. Dit zijn ècht zwaar stoere belevenissen. Dit vergeet je volgens mij nóóit meer. Kei veel plezier met je rondreis en bak er wat van. Groeten uit Kikkerland,

    Willem

  • 17 Maart 2007 - 13:36

    Marjolein:

    Hey Mi,
    veel plezier met je rondreis, het afscheid van de kinderen zal wel even moeilijk zijn geweest...maar weer op anar nieuwe ervaringen en voor je het weet ben je hier weer in nederland, is toch snel gegaan, he?
    xxx marjo

  • 19 Maart 2007 - 21:45

    Fons En Ying:

    Milou, we wensen je een boeiende (kan haast niet anders) rondreis tijdens de laatste periode van je verblijf aan de andere kant van de wereld. Inmiddels valt hier, na een lenteachtige periode, de sneeuw op de bloesem(gekke winter dit jaar).
    Behouden vaart!

  • 20 Maart 2007 - 12:11

    Iris Pabo:

    Heej milou!
    poeh zou ook niet weten wat ik met dat straffen moest :S
    wel tof verhaal weer!
    Heeel veel plezier op jullie rondreis! geniet nog van je laatste weken!
    kus

  • 21 Maart 2007 - 08:30

    Meike:

    Nichtje! Wow wat heb je al veel meegemaakt... Echt supertof. Lijkt me wel moeilijk om in het echt mee te maken hoe anders de docenten daar met de kinderen omgaan als ze iets fout doen...
    Je bent echt al een beetje ingeburgerd in het Indiase leven! Héél veel plezier op je rondreis!! Liefs Meike

  • 23 Maart 2007 - 17:40

    Nikki Sanders:

    ik vind het leuk als je bij ons op school komt. ik zit op de jan ligthartschool in tilburg in de groep van juf susan groep 4. tot 16 april xxxxxx nikki

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Cuddalore

Milou

Actief sinds 05 Dec. 2006
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 19974

Voorgaande reizen:

30 December 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: