Woww.....!!!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Milou Verbraak - WaarBenJij.nu Woww.....!!!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Milou Verbraak - WaarBenJij.nu

Woww.....!!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Milou

31 December 2006 | India, New Delhi

We zijn eindelijk aangekomen in het land waar we zo lang naar toe hebben geleefd! Heel raar....!!

Vannacht zijn we aangekomen in Chennai. Buiten stonden vele Indiase mensen te wachten, helaas was het ontvangstcomite niet voor ons haha.
Wel konden we een prepaidtaxi krijgen die ons veilig naar ons guesthouse heeft gebracht!

Onze rit naar het guesthouse was een toer doodr Chennai! Ik vond het best eng om 's nachts aan te komen, een taxi te regelen en naar het guesthouse op zoek te gaan! Toen we het vliegtuig uitstapte zagen we al meteen dat we in een hele andere wereld terecht waren gekomen!!!

Tijdens de rit in de taxi hebben we meteen veel indrukken opgedaan. Om 2 of 3 uur 's nachts zou je denken dat mensen slapen of uitgaan, in Nederland tenminste, hier echter niet... Vrouwen werken gebukt aan de weg, honden zoeken naar eten, koeien lopen op straat, auto's toeteren bij elk kruispunt, zwervers lopen rond, mensen slapen aan de kant van de weg onder en doek, een aantal doeken bij elkaar vormen weer een soort van hutje. Zo bizar.

Wel kwamen we veilig bij ons guesthouse aan. Zonder tip zouden we de chauffeur niet mogen verlaten, dus hj had de rit van zijn leven, aangzien wij alleen maar (groot) briefgeld hadden.
Het guesthouse zag er verlaten uit en was pikdonker. Gelukkig vonden we een bel en deed er iemand open!! Ook de reservering klopte en nadat we papierwerk hadden ingevuld, mochten we weer met en andere man mee naar onze kamer. Het ziet er allemaal prima uit in het guesthouse!! Weer een andere man kwam en extra bed bregen (over zijn schouders haha) en daarna lakens, zo hebben toch weer 3 mannen werk gehad afgelopen nacht.

Toen we een beetje uitgepakt hadden en blij waren dat we veilig aangekomen waren, was het ook wel even heel raar...! Wat we tijdens de taxirit hadden gezien was toch best heftig en we waren uitgeput!!

We zijn gaan slapen, met airco aan, deet opgesmeerd, een klamboe over ons heen (de haak aan het plafond ontbrak!)en oordopjes in!

Het ontbijt hebben we vanmorgen gemist, maar ik was wel weer helemaal fit! De zon scheen en de douche was heerlijk (en warm!)

Nu zijn we te voet de stad ingegaan, mensen kijken ons aan, kinderen zwaaien en roepen vanaf een dak naar ons en wij kijken onze ogen uit! Het is heel anders dan gisteravond. We zien ander leven, veel leven, chaos, kleurrijke affiches overal, overal Indiase taxis, enz. Eigenlijk is het erg moeilijk om de omgeving te omschrijven....!! Het is totaaal anders dan in Nederland, vies en mooi tegelijk, rijk aan kleur en tegelijk ook veel grijs.. Ik ben erg benieuwd naar de komende dagen, maar kan er in elk geval van genieten!

De eerste Indiase maaltijd hebben we achter de rug, het was lekker en apart! Ook hebben we een prepaid SIM-kaart gekocht. Als het allemaal klopt is dit het nummer: 00449884930671

Zo, dit was het eerste bericht! Foto's volgen later, hier is de USB-poort kapot haha.

Fijne jaarwisseling!!!!!!

Veel liefs xxxxxx

• 31 December 2006 - 12:44

Gerda En Paul:

Fijn te horen dat jullie goed aangekomen zijn... en wat een indrukken allemaal.
    We waren toch wel een beetje bezorgd, dus we zijn blij met jullie bericht.
    Hele goede jaarwisseling vanavond, we sturen een sms-je naar het nieuwe nummer dan weet je gelijk of het werkt...
    Veel liefs XXX

• 31 December 2006 - 12:45

Paul En Gerda:

zo te zien is het tijdsverschil toch 4 uur en geen 4,5 ! dus om 8 uur vanavond hier, is het bij jullie nieuwjaar!?!

• 31 December 2006 - 14:50

Andere Paul:

Hee lieverd, ik zal je steeds mails sturen in plaats van hier op te schrijven, maar ook ik ben heel blij met de goede berichten tot nu toe!!
    -x-

• 31 December 2006 - 15:03

Jannie:

Heel leuk jouw eerste reisverslag te lezen. Je schrijft goed!
    Ben benieuwd naar je volgende verhalen.
    Hoe zal daar de jaarwisseling gaan??? Fijne Jaarwisseling.
    Groetjes Jannie

• 31 December 2006 - 15:49

El:

Hey meis :) Wat super leuk, heb je maar een sms gestuurd, maar denk dat ik de verhalen verder ook maar op de mail zet :) Ben benieuwd naar je foto's!
    Dikke kus

• 31 December 2006 - 16:28

Flo:

Lieve mi, zo snel al bericht! Dat is fijn zeg!! Ik ben blij dat de reis en 1e nacht goed zijn gegaan! Heeeeel veel liefs xxx

• 31 December 2006 - 17:07

Frank(van Kinley):

Go Milou!!
    Fijn om te lezen dat jullie veilig en wel zijn aangekomen en geweldig om te proeven wat een indruk de cultuurshock maakt.. ik blijf alles met spanning volgen. Succes en tumbs up!
    x

• 31 December 2006 - 18:24

Kinley(van Frank):

Heee mi, heb ook net jou verhaal gelezen en ben erg onder de indruk.. Ben in ieder geval erg blij te lezen dat je goed bent aangekomen. Indrukwekkend om te lezen hoe jullie het indiaanse leven ervaren daar, en hoe moeilijk dit is om in woorden weer te geven. Heel veel plezier daar alvast een goede jaarwisseling! Kus Kinley

• 31 December 2006 - 19:20

Paul:

hopelijk heb je mijn sms berichtje ontvangen! Gelukkig nieuwjaar!!!

En gelukkig dat jullie goed zijn aangekomen.

Dikke (K)

• 01 Januari 2007 - 12:49

Majelle:

Hoii lieve Milou

Gelukkig ben je goed aangekomen en kun je ook al wat genieten van India.. Ik geloof goed dat het daar zo rijk is aan tegenstellingen!! Zo vreemd om vanuit hier te lezen!

Natuurlijk ook nog een gelukkig nieuwjaar en een fijne tijd in India!!

xxxxxxxxx
    Majelle

• 01 Januari 2007 - 12:49

Majelle:

Hoii lieve Milou

Natuurlijk ook nog een gelukkig nieuwjaar en een fijne tijd in India!!

xxxxxxxxx
    Majelle