sh you a happy newyear! - Reisverslag uit New Delhi, India van Milou Verbraak - WaarBenJij.nu sh you a happy newyear! - Reisverslag uit New Delhi, India van Milou Verbraak - WaarBenJij.nu

sh you a happy newyear!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Milou

01 Januari 2007 | India, New Delhi

Gelukkig nieuwjaer allemaal!!!

Ik dacht dat ik dit jaar niemand persoonlijk gelukkig nieuwjaar zou wensen, behalve mijn travelmates!! MIS!
Ik heb nog nooit zoveel handen geschud!!! Rond half 1 zijn we het nieuwe jaar gaan vieren in een riksja (soort taxi scooter)! Eerst hebben we bij ons guesthouse een biertje gedronken.. Verder was er niemand op strat te zien..! Toch vieren ze hier wel oud en nieuw hoor! Tijdens onze rit in de riksja, was het heeel druk op straat...! Iedereen was aan het schreeuwen, juichen en wenste iedereen 'happy newyear'. Toen we even in de buurt van het strand uitstapten, wilde iedereen ons een hand geven.. haha we waren helemaal verbaasd..! Iedereen wilde geven even een hand geven, de aandacht, je aanraken...! Echt een raar gevoel! Onze chaffeur kwam ons halen, die zag zijn inkomsten al verdwijnenen in de massa....!

Het was dus een hele ervaring om hier oud en nieuw te vieren!! Toen we thuis waren, was ik op... uitgeput.. van alle indrukken van die dag en nacht...

Vandaag hebben we het ontbijt niet gemist en lekker europees gegeven haha, en toast met ei :) dat smaakte prima!!!!!!
We zijn met de trein richting het strand gegaan. De treinreis op zich is al een belevenis.. mensen lopen over het spoor, op zoek naar eten of bruikbare spullen of om op het andere perron te komen. Een ticket kopen ging al moeizaam en we hadden 2 treinen gemist. Gelukkig hadden we geen haast en hebben we ons geen moment verveeld..! Dit zou je op een NS station niet meemaken.
De trein heeft hier geen deuren.. iedereen hangt half naar buiten als het druk is, zit op de grond, enz. ook zijn er delen voor vrouwen of gehandicapten (alleen extra faciliteiten zijn er niets te vinden!). Halverwege stopte de trein en zagen we een brandje vlakbij het spoor.. geen idee wat er aan de hand was, we hebben foto's gemaakt, gekletst en daarna ging de trein weer gewoon verder...!
Ook de bussen hebben geen deuren.. Het lijkt wel een sport om zo lang mogelijk langs de bus te lopen en je langs de palen omhoog te hijsen op het laatste moment... Of ze een ticket kopen is me ook onduidelijk.. :)

Ik wil zoveel vertellen en zoveel laten zien, maar het is nog steeds erg moeilijk om kort te vertellen over deze ervaringen..!!! vandaag hebben we wat gefilmd, erg leuk! Bewegende beelden zeggen al veel meer en toch is het nog maar een klein stukje van wat wij hier zien en meemaken!! Er zijn nu helaas geen mogelijkheden om het op internet te zetten, erg jammerr!! Er is geen USB-poort en ook geen CD-drive...

Vandaag heb ik el hel veel foto's gemaakt, vooral van het straatbeeld.. Je kunt hier foto's blijven maken, alles is nieuw, apart, mooi of indrukwekkend...!!
Wel waren er vandaag momenten dat het genant was om foto's te maken.. Sommige mensen leven zoooo armoedig... Niet te geloven... In die buurten voelde het zo raar om rond te lopen.. De camera allen al is en jaarsalaris voor hen...

Ook dachten we even te relaxen op het strand... hahaha... Niet dus... Het weer was prima, zonnetje en toch wind...! Maarr iedereen wilde een hand geven, zat ons aan te staren.. Het was heel leuk, maar ook heel raar.... Op een gegeven moment hoorde ik alleen nog maar 'sh you a happy newyear'. Knderen werden echt naar ons toegetrokken m een hand te geven..... Echt bizar......

Toch al met al, erg indrukwekkend...! Morgen alweer de laatste dag in Chennai... Daarna op naar Cuddalore..

Nog iets:
Gister heb ik het VERKEERDE telefoonnummer op deze website gezet!!!! Foutje!!
Het landnummer van India is 0091, het volledige nummer is:
0091 9884930671

XxXxXxXxXxXxX

  • 01 Januari 2007 - 13:50

    Paul:

    En ik maar hopen dat je 1 keer per week een computer zou kunnen vinden daar, je zit daar meer op internet dan in Nederland! :P
    Grapje, geniet er van en ik blijf je volgen.....xxx

  • 01 Januari 2007 - 14:25

    Paul:

    En ik maar hopen dat je 1 keer per week een computer zou kunnen vinden daar, je zit daar meer op internet dan in Nederland! :P
    Grapje, geniet er van en ik blijf je volgen.....xxx

  • 01 Januari 2007 - 16:08

    Maryanne:

    Hi Milou,

    Vanuit Best ook voor jou de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Ik blijf je verhalen met spanning volgen.

    Groetjes,
    Maryanne

  • 02 Januari 2007 - 12:20

    Kim:

    hey milou, nog gelukkig nieuwjaar, zo te zien heb je al vele leuke maar ook rare ervaringen mee gemaakt! super veel succes en plezier met alles ! ik blijf je volgen!!
    groetjes Kim
    doe de groeten aan Annajet en Renee!!

  • 02 Januari 2007 - 14:45

    Iris:

    Heej meis! wow wat apart joh, wat ik allemaal lees!! jij ook een heel gelukkig nieuwjaar (wat in ieder geval al heel goed begint) ook aan renee en annejet!
    Geniet ervan ! Kus iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Milou

Actief sinds 05 Dec. 2006
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 19978

Voorgaande reizen:

30 December 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: