De laatste dag in Chennai - Reisverslag uit New Delhi, India van Milou Verbraak - WaarBenJij.nu De laatste dag in Chennai - Reisverslag uit New Delhi, India van Milou Verbraak - WaarBenJij.nu

De laatste dag in Chennai

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Milou

02 Januari 2007 | India, New Delhi

De laatste dag in Chennai.... Aan de ene kant moet ik nog wennen aan het leven hier in Chennai, aan de andere kant voelt het ook al een beetje vertrouwd.

We beginnen een beetje te leren wat we wel en niet moeten eten en welk gerecht wat is, vandaag hebben we een hele uitleg gekregen van een ober in het restaurant. Als wij in een restaurant binnen lopen, worden we meteen geleid naar de beste plaatsen. Heel raar, maar ook wel fijn. Hier zou je soms wel even onzichtbaar willen zijn, rond kijken en niet gezien worden. Tijdens het eten hebben we rust, wel kijkt de bediening vaak onze kant op of gaan gewoon bij onze tafel staan en ons aankijken. hahah zo raar eigenlijk....

Na het eten kwam er een vrouw bedelen om eten of geld. Wij hadden een fles water die eigenlijk te onhandig was om mee te nemen en we hadden wat sinaasappelen. We hebben ze aan de vrouw met een kind gegeven, na even twijfelen. Ik heb nog nooit zo'n dankbaar gezicht gezien.... Ze was zo blij..... Ik kreeg toen wel echt een raar gevoel van binnen.

Vandaag zijn we naar een hindoeistische tempel gegaan, echt heel mooi... Na even twijfelen hebben we toch onze schoenen uit gedaan.. Op blote voeten met schoenen in de hand wilde we de tempel in.. Maar de schoenen mochten echt niet mee..! Ik was een beetje bang dat ze onze schoenen zouden stelen.. Heel stom, dat ik hier zo snel negatief denk.. Alle mensen zijn daar voor de goden en voor rust, met goede bedoelingen dus. Toch was ik blij dat we onze schoenen terug hadden na ons bezoek :) In de tempel kregen we at uitleg van een zwerver in gebrekkig Engels. Het was erg mooi om te zien en het was er best schoon (de vloer)!!!

Verder vind ik het soms wel moeilijk om in buurten te lopen waar de mensen zo arm zijn. Wij lopen daar als rijke toeristen te kijken hoe armoedig zij daar leven. Het blijft toch nog zo indrukwekkend en soms ook onrealistisch..
Wel is het super om hier rond te lopen, een ander leven, andere kleding (erg mooi!!!!!!!!!), andere geuren, andere geloven en hele andere bezigheden. Soms vraag ik me af wat mensen hier de hele dag doen, mensen slapen overal en nergens, midden op de dag, midden op de ' weg' of midden op de stationsstrap... Heel maf en toch kijk ik er nu al niet meer zo van op...

In mijn hoofd is het een grote chaos! Morgen weer iets nieuws, een tocht naar Cuddalore, waar we tien weken stage gaan lopen! Ik ben erg benieuwd!!!!

Liefs xxx

Ps: Er staan at foto' s op de site!!!!!!!!!!!!!!! Het ging wat moeizaam, dus het zijn er maar een paar... Beter dan niets!

  • 02 Januari 2007 - 12:36

    Paul:

    Hee, ik ben weer de eerste die reageert!
    Nou, dat was het wel weer, k heb je toch op msn... :)

    xxx!

  • 02 Januari 2007 - 12:40

    Kim:

    klinkt allemaal super mooi!!
    gr kim

  • 02 Januari 2007 - 12:48

    Kinley:

    Hee mi,
    Allereerst een heel gelukkig gezond en goed nieuwjaar toegewenst. Heel indrukwekkend maar vooral apart al die fotos. Het idee dat jullie daar werkelijk lopen en het allemaal meemaken. Echt gaaf om de verhalen te lezen :)!
    X kinley

  • 02 Januari 2007 - 13:03

    Gerda:

    indrukwekkend hoor die foto's, eten ziet er lekker uit ;-P

  • 02 Januari 2007 - 13:04

    Sandra:

    heej milou,

    het is fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat alles goed gaat!!
    Maak er een fantastische reis van en hou ons op de hoogte he! Je verhalen zijn erg leuk/mooi om te lezen.
    dikke kus
    Sandra en Donny

  • 02 Januari 2007 - 13:16

    Cokky:

    Hoi Milou,
    Je bent de eerste heftige dagen doorgekomen en zo te lezen gaat het jullie goed af daar in het zuiden. Ik herken wat je zegt over uitgeput zijn, alleen al van de indrukken. Er is echt zoveel te zien, te horen(!)en te ruiken. En natuurlijk ook te proeven! Jeroen en Mark plus vriendinnen zijn net vertrokken uit Mumbai en Erik met Naomi blijven nog een paar dagen. Ze hebben honderden foto's gemaakt.... Ook zij kwamen niet uitgekeken!Geniet ervan en ik volg je met heel veel belangstelling.

    Groetjes, ook van Coen.

  • 02 Januari 2007 - 13:23

    Maaike:

    Hai schatje!
    Zozo jij bent druk. Ik ben blij dat je het naar je zin hebt. Maar ik kan me wel voorstellen dat het allemaal een beetje veel is.
    Ik moest zaterdag wel ff slikken toen ik eraan dacht dat je echt weg was. :(
    Dag lieverd! Veel plezier.

  • 02 Januari 2007 - 13:32

    Flo:

    Hey lieve mi!
    Nog een gelukkig nieuwjaar!!! Het is erg fijn om zo vaak bericht van je te krijgen, zodat we je allemaal goed kunnen volgen! Zo ben je toch erg ver weg, maar ook weer wat dichterbij...
    Ben blij dat het goed met je gaat!
    Dikke kuss xxx

  • 02 Januari 2007 - 13:49

    Meike:

    Ha nichtje! Wow nu zit je echt aan de andere kant van de wereld!! En al veel indrukken opgedaan lees ik... Ik ben heel benieuwd hoe de stage zal zijn, ik zal in ieder geval wat geld overmaken! Geniet ervan, ik ben benieuwd naar je volgende verhalen! kus, Meike

  • 02 Januari 2007 - 21:07

    An En Han:

    Hoi lieve Milou,
    Heel leuk om je zo te kunnen volgen!!! Je beschrijft het erg goed en levendig, net alsof we er zelf bij zijn. Nog een gelukkig nieuwjaar...maar dat is je al erg veel gewenst!!!
    We blijven je lezen...!!
    Veel liefs en een dikke knuffel van ons...An en Han.

  • 03 Januari 2007 - 12:25

    Opa En Oma Wijers:

    Lieve Milou, we volgen met spanning jouw verhalen. We hopen dat er nog veel komen. We krijgen er niet genoeg van. We houden veel van je.
    Alle liefs van Opa en Oma.

  • 03 Januari 2007 - 15:52

    Eva:

    heej Milou

    je verhalen zijn erg leuk. ben benieuwd naar je volgende verhaal, fijn dat je het naar je zin hebt.

    kus Eva

  • 03 Januari 2007 - 21:25

    Papa Paul :

    Hoi lieve milou, mooie belevenissen. Ook bijzonder te leven als een popidool.

    Kleurrijke foto's, toestel werkt goed!

    gr paul.

  • 04 Januari 2007 - 13:43

    Bart:

    Hey Milou! Tof om te lezen dat je al zoveel ervaringen hebt opgedaan! Hopelijk blijven het allemaal goeie! Succes alvast met de stage! x Bart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Milou

Actief sinds 05 Dec. 2006
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 19976

Voorgaande reizen:

30 December 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: