Bezoek uit Nederland!!!!!!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Milou Verbraak - WaarBenJij.nu Bezoek uit Nederland!!!!!!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Milou Verbraak - WaarBenJij.nu

Bezoek uit Nederland!!!!!!!

Door: Pondicherry

Blijf op de hoogte en volg Milou

15 Februari 2007 | India, New Delhi

Mijn ouders en mijn zusje zijn in India :D :D

Maandagnacht zijn mijn ouders en mijn zusje veilig aangekomen in Chennai en dinsdag hebben we elkaar weer gezien in Pondicherry. Dat was heel erg leuk!!

Zo raar om ze dan hier in India te zien!! Nu zien zij wat ik elke dag doe, wat ik elke dag zie, ruik, proef en voel..
Heel leuk dat ze zich overal over verbazen... Toen ik net in India was, verbaasde ik me over dezelfde dingen. Nu merk ik pas hoe snel dingen wennen.....
Het lijkt net of ik er echt al heel lang zit, ik ben al echt gewend aan het drukke leventje hier.
Want de drukte overal, het getoeter, enz. was toch wel wat het meeste opviel bij mijn ouders en mijn zusje.
Ook de hitte was voor hen even wennen. Al moet ik zelf zeggen dat het ook wel echt steeds warmer wordt. Vooral in als ik lesgeef, loopt het zweet over mijn rug... Een lokaal, zonder frisse lucht..

Ik heb ze onze stageschool laten zien. Ze kregen een warm welkom, met een bloemenkrans als eer voor hun bezoek. Dat was wel heel leuk om te zien!! Ook kreeg ik vandaag nog een extra cadeautje voor ze, wat ze gisteren niet konden kopen. Ze (de directeur en leerkrachten) voelden zich daardoor erg vervelend en ik mocht het in ontvangst nemen, terwijl de hele school me aan keek en moest klappen.. Dat blijft dan toch wel een beetje raar... Dat mensen die in Nederland (of een ander Europees land) een doodnormaal leven hebben, hier zo bijzonder gevonden worden.

Toen pas besefte ik ook hoe anders deze stage is, hoe anders de school is en soms vergeet ik gewoon even dat ik in India ben. Gisteren was ik me er weer echt bewust van.
De kinderen vonden het erg leuk dat papa, mama en Majelle er waren en keken hun ogen uit, net als mijn ouders en Majelle. ;) Bekijken en bekeken worden...

Ik realiseer me ook dat de tijd erg snel gaat. We zijn alweer over de helft van onze stage. De band met de kinderen wordt steeds beter. Ik merk wel dat de kinderen echt aandacht van je willen. Er is hier niet zo'n persoonlijke band met de leerkrachten als ik Nederland. Ik vind het heerlijk om kinderen wel die aandacht te geven, foto's van hun familie te zien, verhalen te horen, vragen beantwoorden, enz.
Vooral ook door het schoolreisje is de sfeer voor mijn gevoel heel anders. Ik heb de kinderen en de leerkrachten beter leren kennen, zij mij en daardoor is het communiceren gemakkelijker en is de stage extra leuk.

Vanavond komt Paul aan :D :D!!!
Ik ben nu weer in Chennai, waar Paul vannacht aankomt..
Zo raar om hier weer te zijn. Ik zit in hetzelfde cafeetje als de eerste dagen van ons verblijf in India te internetten. Het voelt gewoon vertrouwd..

Ik wilde het bericht kort houden, maar zie dat dat niet echt gelukt is..

Het gaat in elk geval allemaal erg goed :D Door de komst van mijn ouders, mijn zusje en (vanavond) Paul, gaat de tijd helemaal snel!!

Dit weekend ga ik met Paul naar Mamalapuram! Weer een nieuw plaatsje in India bezoeken.

Groetjes xxxxxx

  • 15 Februari 2007 - 14:40

    Himaaya:

    Wil je mijn meisje een kus geven van me? :$

    Kus Ruud

  • 15 Februari 2007 - 15:24

    Opa En Oma Wijers.:

    Kregen vanmorgen een sms je van jouw mama via Jannie. Zijn er reuze blij mee! Heb ook jouw Oma gebeld.En je hebt nog tijd voor zo,n pracht verhaal.Alle liefs voor al onze dierbaren.

  • 15 Februari 2007 - 15:57

    Kinley En Frank:

    Lieve mi,
    Heel fijn om te lezen dat je ouders en je zusje er zijn! Helemaal stoer dat Paul ook die kant op komt!! Geniet van je bezoek! Liefs van ons xx

  • 15 Februari 2007 - 16:22

    Bart:

    Heey Milou!
    Leuk om te lezen dat het allemaal zo goed gaat! Heel veel plezier de komende dagen met je familie en Paul daar! Groetjes Bart

  • 15 Februari 2007 - 18:56

    Anneke En Hanneke:

    Hoi lieve Milou,
    We lezen elke keer met veel interesse jouw verhalen. Je beschrijft het erg goed. Je ouders en Majelle kunnen het nu met eigen ogen zien.
    Geniet ervan en ook als jouw eigen Paul er is.
    Via India lezen wij ook al de andere reacties, heel leuk!!!!
    Veel liefs,
    Anneke en Hanneke.

  • 15 Februari 2007 - 19:49

    Flo:

    Lieve mi, geniet van het fijne bezoek dat je hebt! Super fijn dat ze er voor je zijn en je het met ze kunt delen! :) Ik vertrek morgen voor een weekje naar Italie, Toscane, samen met pap. Even lekker er tussenuit, ik heb er heel veel zin in en behoefte aan!! Daarna spreken we elkaar weer via de mail!! Dikke kuss en fijne week! xxxx

  • 15 Februari 2007 - 20:58

    Iris:

    Heej Milou,

    Fijn dat iedereen veilig is aangekomen. hopelijk kan je voldoende van ze genieten...!
    Heel veel plezier met allemaal en ook de groetjes aan allemaal :P

    Xx Iris

  • 15 Februari 2007 - 21:28

    Fons:

    Hallo alle allemaal, jeetje, het wordt nu wel heel druk in India! Fijn dat iedereen goed is aangekomen, want het is toch een hele wereldreis. Ik wens jullie een hele mooie tijd en ben benieuwd naar alle ervaringen en foto's. Groetjes en ... alaaf, want hier begint morgen carnaval.

  • 16 Februari 2007 - 00:23

    Wil:

    "Bezoek uit Nederland"
    vannacht om 13.00 geprint en bij je oma in de bus gedaan.Groeten aan je ouders.
    de buurman

  • 16 Februari 2007 - 10:19

    Gerda:

    Haha, echt raar, ik zit nu in mamalapuram Milou's verslag te lezen! We werden inderdaad heel hartelijk ontvangen op haar school, compleet met bloemenkrans van heerlijk ruikende rozen (alleen ik rook de eerste dagen niks vanwege verkoudheid, nu ruik ik wel weer en ik weet niet of dat een voordeel is haha) Het voelde als koningin beatrix op werkbezoek. Eervol maar ook een beetje ongemakkelijk. Milou's Paul is inmiddels ook goed aangekomen!!

  • 17 Februari 2007 - 15:39

    Caroline Hendrickx:

    Hallo familie Verbraak, leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie avonturen. Heel veel plezier en geniet van alle indrukken. Lieve groet Caroline

  • 17 Februari 2007 - 19:50

    Jannie:

    En wat vind jouw Paul van India?? Veel plezier samen!!

  • 18 Februari 2007 - 11:27

    Paul:

    Haha, ik zit nu lekker voor jou in het internetcafe en heb een geweldige tijd al in India!

  • 19 Februari 2007 - 11:28

    Maryanne:

    Hi Milou,

    Het lezen van jouw verslagen is genieten. Ook de fotos geven een hele goede impressie van wat er allemaal te zien en te bleven is.
    Ik was wel benieuwd of je het rekeningnummer voor het schooltje ook verder verspreid hebt dan alleen deze site. Een artikeltje op Fontys online zou misschien een ideetje zijn. Wil je hulp......laat maar even weten.

    Bye xxx

  • 19 Februari 2007 - 21:39

    Carina:

    Voor jou en Paul(2maal) Gerda en Majella:veel plezier samen.
    Groeten

  • 20 Februari 2007 - 06:47

    Ted:

    Lieve Bas en Adriaan,

    Potverdrie, heerlijke verhalen van jullie kant van de wereld! krijg ook weer zin om erop uit te trekken!
    geniet van elkaar zo daar, enne paul als wij samen die school ff mmoeten aftimmeren, dan hoor ik het wel, P&T timmerbedrijf staat voor u paraat!
    XX 'fake' Bassie

  • 20 Februari 2007 - 13:26

    Iris (pabo):

    Heej meis! heb maar even pabo achter mn naam gezet, want zie dat er nog een Iris is! (we zijn vast al eerder door elkaar gehaald)
    Goed om te horen dat je t daar zo naar je zin hebt! En SUPER dat je ouders, zusje en Paul er zijn! Geniet ervan!
    X Iris

  • 20 Februari 2007 - 13:50

    Carin:

    Geweldig allemaal Milou geniet ervan en doe vooral je ouders heel veel groetjes
    liefs

  • 22 Februari 2007 - 11:01

    OPa En Oma Wijers.:

    Hebben weer genoten van de interessante lange mail van Gerda en Paul. Goede reis terug en alle liefs voor allemaal. Jij nog even volhouden Milou.Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Milou

Actief sinds 05 Dec. 2006
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 19984

Voorgaande reizen:

30 December 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: